Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a konkurencieschopnosti
verejnej osobnej dopravy. Rozšírením vozidlového parku o nový druh
trolejbusov dôjde podľa hovorcu k výraznému zvýšeniu komfortu
cestujúcich, plynulosti prevádzky a prepravnej rýchlosti. Zníži sa tiež
hlučnosť a negatívne vplyvy dopravy na životné prostredie. "Tieto
trolejbusy totiž budú obsluhovať vybrané linky MHD, na ktorých aktuálne
premávajú dieselové autobusy. S ich nasadením rátame napríklad na
linkách 29, 32, 32A či 39," doplnil Tomek s tým, že trolejbusy budú
plne klimatizované a vybavené modernejším informačným a tarifným
systémom. Štandardom pri všetkých nových vozidlách sú USB nabíjačky pre
mobilné telefóny, informačné LCD monitory či kamerový systém v
interiéri.
"Prácu vodiča zlepší aj bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude
snímať priestor pred a za trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu.
Dôkladný prehľad o obsadenosti jednotlivých spojov poskytnú údaje
získané z automatických počítadiel cestujúcich, ktoré budú súčasťou
výbavy vozidla," priblížil hovorca. Vo výbave tiež nebude chýbať
systém vonkajšej akustickej signalizácie pre cestujúcich so zrakovým
postihnutím. Moderná elektrická výzbroj s rekuperáciou okrem toho ušetrí
náklady na prevádzku a poskytne komfortnejší priebeh jazdy.
Neoddeliteľnou súčasťou je trakčná batéria, ktorá trolejbusu garantuje
dojazd minimálne 12 kilometrov mimo trolejového vedenia.
Tomek dodal, že šesť trolejbusov v zmysle kúpnej zmluvy dodajú najneskôr do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti. "Financovanie
nákupu zabezpečí z 95 percent operačný program Integrovaná
infraštruktúra, zvyšných päť percent pokryje DPMP z vlastných zdrojov.
Celková hodnota zákazky je 3,65 milióna eur bez DPH, cena za jeden
trolejbus je viac ako 608.000 eur," uzavrel hovorca.